Mitt konto och mina uppgifter

Hur skapar jag ett konto på BingoLotto.se?

Klicka på "SKAPA KONTO" längst upp till höger på vår webbsida. Fyll i personnummer och klicka på "Slutför registrering"

Varför måste jag ange mitt personnummer?

Det är krav som ställs från Lotteriinspektionen för att kunna inneha en lotterilicens. Varje användare kan enligt Lotteriinspektionen bara inneha ett spelkonto och det ska vara kopplat till personnummer för att garantera att inga användare är under 18 år. Ditt personnummervisas inte i något annat läge annat läge än vid inloggning och vid eventuell kommunikation med dig. Vi har samma säkerhetskrav som banker eftersom vi har hand om användares pengar och personuppgifter.

Verifiering av mitt konto misslyckades. Vad kan vara fel?

Vi kontrollerar ditt förnamn, efternamn och personnummer mot folkbokföringen (SPAR). Det är viktigt att du stavar ditt namn så som det är stavat där. Stavar du ditt namn med accenttecken eller andra specialtecken är det viktigt att de hamnar på rätt ställe. Gäller både i för- och efternamn. Tänk på du kanske stavar ditt namn på annat sätt än vad som står i folkbokföringen (till exempel Christian/Kristian). Du behöver även ange en korrekt e-postadress så att vi kan hjälpa dig om du t.ex. glömmer ditt lösenord. Det lösenord du väljer måste bestå av minst 6 tecken. Ange även mobil- och/eller telefonnummer så att vi kan nå dig vid större vinster.

Mitt konto är stängt, hur öppnar jag det igen?

Om du en gång har öppnat konto hos Folkspel men har avslutat det så måste du kontakta oss för att öppna upp ditt stängda konto igen.

Det verkar redan finnas ett konto med mitt personnummer, hur gör jag då?

Om du får svaret "Det finns redan ett konto registrerat på detta personnummer" när du vill skapa ett spelkonto så har du troligen spelat på SMS-lotteriet. Om du någon gång har spelat på SMS-lotteriet hos Bingolotto/Folkspel så sker automatiskt en registrering om du inte tidigare var kund hos oss. Lagen föreskriver att vi måste veta vem som köper lotten och att köparen är över 18 år.

När du skapade ditt konto första gången så ska du ha fått hem ett brev från Folkspel om att ett konto har skapats, vilket är i linje med Lotteriinspektionens regler och krav. För att kunna se ditt spelkonto och hämta ut vinster måste du verifiera ditt spelkonto.

Du går då in på www.bingolotto.se/sms. Där kan du också beställa ett nytt lösenord till ditt registrerade mobilnummer. Kommer inget lösenord så har vi nog ett annat mobilnummer. Kontakta oss då via vårt kontaktformulär eller ring 0771-440 440

Jag har glömt mitt lösenord!

Har du glömt ditt lösenord så beställer du enkelt ett nytt genom att klicka på "Glömt ditt lösenord?". Du får då ett nytt lösenord skickat till den e-postadress som vi har registrerad hos oss inom några minuter. Glöm inte att kolla din skräppost då mailet kan hamna där. Kommer inget lösenord har vi kanske en annan e-postadress till dig. Kontakta oss annars via vårt kontaktformulär eller via telefon på 0771 -440 440.

Mitt konto har blivit låst!

Om ditt konto blir låst på grund av för många felaktiga inloggningsförsök så klickar du på "Glömt ditt lösenord" och skriver i e-postadress och personnummer. Ett nytt lösenord skickas till din registrerade e-postadress hos oss. Använd ditt nya lösenord när du loggar in. Du kan byta detta lösenord till ett eget valt lösenord genom att gå in på Spelkonto och sedan Mina uppgifter.

Jag har bytt e-postadress, hur gör jag?

När du har loggat in klicka då upp till höger på "spelkonto" så kommer du till "mina sidor". Där kan du ändra dina kontaktuppgifter under fliken "mina uppgifter"

Nytt lösenord kommer inte fram till min e-post

Eftersom nytt lösenord skickas ut till din registrerade e-postadress så måste du ha rätt e-postadress registrerad hos oss. Har du bytt e-postadress utan att kunna logga in så kontaktar du vårt kundcenter.

Hur byter jag lösenord?

Om du har tillgång till ditt nuvarande lösenord så logga in på www.bingolotto.se med ditt fullständiga personnummer och ditt lösenord. Klicka på ”Mina Sidor” uppe till höger, välj ”Min Profil” en bit ned på sidan finner du ”Byt lösenord” fyll i ditt gamla lösenord samt välj ett nytt och klicka på ”Byt lösenord”.

Frågor och svar

Till startsidan för Frågor och Svar om BingoLotto

Öppna Frågor och svar

Våra partners