Uppesittarkvällen 2020 - Mer värdefull än någonsin

Fem bingospel, en rekordhög vinstpott på 168 miljoner och över fyra timmars direktsändning i Sveriges mest välkomnande julmiljö. Tillsammans med möjligheten till den största och mest behövda julklappen någonsin till Sveriges föreningar gör årets uppesittarkväll extra speciell.

Uppesittarkvällen 23 december har utvecklats till hela Sveriges samlingsplats inför den stundande julhelgen, en afton då vill tillsammans myser och umgås framför TV:n med BingoLotto.

Uppesittarkvällen har epitetet ”Här börjar julen” och det kan man verkligen säga med tanke på att programmet har miljontals tittare och spelare. Att programmet numera ingår i Nordiska muséets samlingar över folkliga traditioner förstärker den bilden.

Uppesittarlotterna 2020

Årets lott kommer att kosta 100 kronor, mot tidigare 50 kronor, och det är den absolut värd.
– Vi har äntligen kunnat gå våra spelares önskningar till mötes och för första gången erbjuda en lott med hela fem bingospel. Den totala vinstsumman på 168 miljoner kronor är den högsta någonsin under ett och samma speltillfälle. Det kommer också att bli rekordmånga som vinner på sin lott under kvällen. Tillsammans med högklassig underhållning och traditionsenliga julinslag blir det en fantastisk kväll för gammal som ung, säger Mikael Kjellström, affärsområdeschef för BingoLotto.

Viktigt för föreningslivet

Detta kommer givetvis även att gynna det föreningsliv som ideella Folkspel verkar för. Överskottet för varje lott kommer att fördubblas vilket ger de klubbar och organisationer som säljer den populära uppesittarlotten ett välbehövligt tillskott i kassan.

I fjol som var ett rekordår innebar 60 miljoner kronor i överskott till Sveriges föreningar, den summan ser vi gärna överstiga 100 miljoner kronor på uppesittarkvällen i år.
– Det känns givetvis extra bra med tanke på att även deras förutsättningar ändrats drastiskt i och med den pandemi som drabbat oss. Då vi är en ideell organisation utan privata ägarintressen går varenda krona i överskott tillbaka till våra 71 medlemmar. Vi vet att föreningslivet behöver dem, säger Mikael Kjellström.

Här hittar du mer information och bingolotter till BingoLottos Uppesittarkväll.