Uppesittarkvällen 2021

BingoLottos Uppesittarkväll 2021 bjuder på 5 bingospel, en rekordhög vinstpott på 235 miljoner, högklassig underhållning & traditionsenliga julinslag, allt i en direktsändning på hela 4,5 timmar.

BingoLottos Uppesittarkväll

BingoLottos Uppesittarkväll – som hade premiär 1995 och som sänds varje år 23 december – har utvecklats till hela Sveriges samlingsplats inför den stundande julhelgen, till en afton då vi tillsammans myser och umgås framför tv:n med BingoLotto.

Uppesittarkvällen har epitetet ”Här börjar julen” och det kan man verkligen säga med tanke på att programmet har miljontals tittare och spelare.

Det har blivit en jultradition som växer sig starkare för varje år, Att programmet sedan 2006 ingår i Nordiska Muséets samlingar över folkliga traditioner, tillsammans med bland annat ”Kalle Anka och hans vänner firar jul”, säger allt om vilken folklig angelägenhet ”Uppesittaren” blivit.

Uppesittarlotterna 2021

– Vi vill fortsätta bjuda det våra spelare eftertraktar mest, det vill säga mer bingospel. Våra fem bingospel är navet under hela kvällen. Den totala vinstsumman är också den högsta någonsin under en enskild spelkväll; Vinster för 235 miljoner kronor ska fördelas. Det kommer också att bli rekordmånga som vinner på sin lott. Tillsammans med högklassig underhållning och traditionsenliga julinslag i en direktsändning som sträcker sig över 4,5 timmar, blir det en fantastisk kväll för såväl gammal som ung, för familj, släkt och vänner som firar jul tillsammans säger Mikael Kjellström, affärsområdeschef för BingoLotto, och fortsätter:

– Vi vet också att det finns alldeles för många som är ensamma under årets högtider och för vilka vi finns som en vän och ett sällskap.

Julafton för föreningslivet

Att vi kan bidra med pengar till föreningslivet som behöver extra starthjälp efter pandemitiden är ett bidrag även till den allmänna folkhälsan.

– Det känns givetvis extra bra med tanke på att även deras förutsättningar ändrats drastiskt i och med den pandemi som drabbat oss. Inställda tävlingar, cuper, färre sålda korvar, mindre kaffeförsäljning, det är mycket som varit annorlunda. Då vi är en ideell organisation utan privata ägarintressen går varenda krona i överskott tillbaka till våra 72 medlemmar. Vi vet att föreningslivet behöver dem, att det gör skillnad, fortsätter Mikael Kjellström.

I fjol blev det totalt 352 miljoner som skall adderas till de 17 miljarder som BingoLotto genererat sedan starten 1991.
Även i år finns enkellott för 100 kronor, dubbellott för 200 kronor och trippellott för 300 kronor att välja bland.

Uppesittaren i fjol blev en kväll för alla, rekord i antal spelare, tittare och lottköpare.

Vi hälsar alla dem och alla som inte hade möjlighet att vara med i fjol välkomna till denna kväll, Sveriges största mötesplats där vi startar julen tillsammans.

Här hittar du mer information och bingolotter till BingoLottos Uppesittarkväll.