Frågor och svar om sms-spel

Konto hos Folkspel

För att kunna spela och få sina vinster måste du ha ett spelkonto hos Folkspel, ett så kallat Folkspelskonto. Detta konto skapas automatiskt då man skickar in ett SMS och inte har ett spelkonto sedan tidigare. Med ett spelkonto hos Folkspel kan man även spela bingo på nätet och köpa lotter på vår hemsida. Läs våra villkor. (Öppnas i nytt fönster)

Jag har fått ett sms där det står att ett konto har skapats. Varför?

För att kunna spela och få sina vinster måste du ha ett spelkonto hos Folkspel. Detta konto skapas automatiskt då man skickar in ett SMS och inte har ett spelkonto sedan tidigare. Med ett spelkonto hos Folkspel kan man även spela bingo på nätet och köpa lotter på vår hemsida. Läs våra villkor.

Hur verifierar jag mitt konto?

Genom att klicka på "skapa konto" uppe till höger och logga in med mobilt BankID. Du kan även välja att registrera dig manuellt och behöver då klicka på "återställ lösenord" för att få ett lösenord skickat till samma mobil som du använt när du skickat ditt SMS.

Varför måste jag vara 18 år?

Enligt svensk lagstiftning måste man vara över 18 år för att köpa lotter via SMS.

Vad kan jag vinna för något när jag deltar i SMS-lotterier?

Vinsterna varierar från lotteri till lotteri, men alltifrån 10 kronor till en bil värd 300 000 kronor. Här kan du se vinstplanerna för SMS-lotterierna. 

Vad kostar det att vara med i SMS-lotteriet?

Kostnaderna kan variera för de varje SMS-lotteri, men pris anges alltid där du hittar tävlingen.

Jag har inte fått min lott

Om det är många som skickar SMS samtidigt kan mobilnätet bli överbelastat. Lotten kommer att skcikas och du riskerar inte att missa någon vinst även om spelet har avslutats, så länge ditt SMS skickats i tid och korrekta uppgifter angetts i meddelandet.

Varför kan jag inte betala med SMS?

När du deltar i våra SMS-lotterier eller köper digitala bingolotter via SMS betalar du med Swish. Swish är en mobil betaltjänst som används för att snabbt, enkelt och säkert betala med din mobil.

Felmeddelanden

När man skickar sms kan det ibland bli fel. Om du varit med i något av våra sms-lotteri och får ett felmeddelande tillbaka kan du här läsa om vad det innebär.

Felaktiga uppgifter
Inskickat SMS innehåller felaktigt personnummer alt. förutom personnummer även bokstäver/siffror som inte kan identifieras som ett spel. Ingen debitering har skett. Kontrollera och försök igen.
 
Spel är stängt
Inskickat SMS innehåller förutom personnummer även en bokstavskombination som identifieras som ett spel som inte längre är aktivt. Ingen debitering har skett. Kontrollera och försök igen.
 
Felaktigt personnummer
Inskickat SMS innehåller felaktigt personnummer. Ingen debitering har skett. Kontrollera alla siffror och försök igen.
 
Blockerat konto hos Folkspel
För att kunna spela och få sina vinster måste du ha ett konto hos Folkspel. Du har haft ett konto tidigare som har blockerats, kontakta kundtjänst på 0771-440440 eller via vårt kontaktformulär för hjälp med detta. Ingen debitering har skett.
 
Annat mobilnummer kopplat till ditt konto
Den mobiltelefon du använder för att skicka SMS med är inte samma mobiltelefon som du använt tidigare eller som du har registrerat på ditt konto. Ingen debitering har skett. Logga in på ditt konto från en dator för att ändra nummer eller kontakta kundtjänst på 0771-440440 eller via vårt kontaktformulär.
 
Max antal lotter för detta spel
Varje spel har en begräsning på hur många lotter du kan köpa. Om du har nått denna begränsning kan du inte köpa fler lotter till just detta spel men det går bra då ett nytt spel öppnas. Ingen debitering har skett.
 
Spelbegränsning uppnådd
För att kunna spela och få sina vinster måste du ha ett konto hos Folkspel. Du har vid ett annat tillfälle satt en spelbegränsning på ditt konto som nu är uppnådd. Logga in på ditt konto från en dator för att justera din spelbegränsning eller kontakta kundtjänst på 0771-440440 eller via vårt kontaktformulär. Ingen debitering har skett.
 
Betalning misslyckad
Någonting har gått fel då lotten skulle betalas. Ingen debitering har skett. Försök igen om en liten stund.
 
Tillfälligt fel
Någonting har gått fel då lotten skulle köpas. Ingen debitering har skett. Försök igen om en liten stund.
 
Pengar har dragits men ingen lott har skickats
Någonting har hänt då lotten skulle köpas. Pengar för lotten hann dras innan felet uppstod, tyvärr hann det inte skickas någon lott. Kontakta kundtjänst 0771-440440 eller via vårt kontaktformulär.
SMS-spel

Skaffa tombola i mobilen! BingoLottos SMS-spel är ett fristående lotteri med chans att vinna ännu mer.

Läs mer om SMS-spel

Vinstplan

Här hittar du vinstplanen för våra SMS-spel. För köp av Bingolotter via SMS är det vinstplanen för de vanliga lotterna som gäller.

Läs mer här

Registrera ditt konto

När du köper lotter via SMS eller deltar i våra SMS-spel skapas ett spelkonto. Här kan du fullfölja din registrering för att ta del av eventuella vinster.

Läs mer här

Betala med Swish

Du kan betala och sätta in pengar med hjälp av Swish.

Läs mer här

Våra partners