Att ringa in till programmet

VART TAR PENGARNA FRÅN INRINGNINGSMOMENTEN VÄGEN?

Alla vinster i telefonimomenten (förutom bingotelefonin 4,90 kr) bekostas av alla de som ringer in. Hela överskottet går till Sveriges föreningsliv. Det är Sveriges föreningsliv som äger Folkspel och i sin tur BingoLotto. Läs gärna mer om Folkspel på www.folkspel.se

VARFÖR KAN JAG INTE RINGA IN MED MITT KONTANTKORT?

Det är inte BingoLotto som har bestämt att man inte kan ringa in till oss med kontantkort, det är din operatör som avgör det. Många operatörer har spärrat möjligheten att ringa betalsamtal när man ringer med kontantkort. Det är samma sak om du tillexempel vill betala din bussbiljett med sms. Hos vissa operatörer räcker det med att man registrerar sitt kontantkort för att det ska fungera.

VAD KOSTAR DET ATT RINGA IN TILL PROGRAMMET?

Kostnader för att ringa in till programmet kan variera beroende på moment och vinstnivå. Kostnaden anges alltid tydligt grafiskt vid påannonsering av telefonimomentet i programmet. Det kan även stå i lotten. Tarifferna som för tillfället används under en säsong är; 4,95 kr (bingosamtal), 9,90 kr, 14,90 kr och 19,90 kr. 

HUR GÅR DET TILL NÄR JAG RINGER IN TILL TV-PROGRAMMET?

I Bingolotto finns flera olika telefonimoment att ringa på. Bland annat kan du ringa in när man fått bingo eller t ex Hjulia,Rubb&Stubb eller Slutspelet. Telefonimomenten är alltid frivilliga och är ett fristående lotteri där telefonsamtalet blir ”en lott”.

Slumpen avgör

Bingosamtal:
När du fått bingo och ringer in till programmet, kopplas ditt samtal via din operatör till BingoLottos leverantör av telefontjänster. En andel av samtal kopplas vidare till BingoLottos telefonsluss och om ditt samtal blir det ”vinnande samtalet” får du prata med våra personal. Det spelar ingen roll om du ringer tidigt eller sent under bingon, utan slumpen avgör vilket samtal som kopplas fram. Innan du kopplas fram till programledare kontrolleras att du har en bingolott som uppfyller kraven för deltagande.

Övriga telefonimoment (t.ex. Hjulia eller Slutspelet):

BingoLottos telefonimoment (ej bingo) fungerar på så sätt att ditt samtal kopplas via din operatör till Bingolottos leverantör av telefontjänster. Där får du som spelare registrera ditt lottnummer, telefonnummer samt namn. När telefonimomentet är stängt genomförs en dragning bland korrekt registrerade samtal för att få fram en eller flera vinnare. Det spelare ingen roll om du ringer tidigt eller sent, utan slumpen avgör vilka samtal som kopplas fram och registreras.

Ju fler lotter du köper i ett lotteri desto större chans att vinna och det samma gäller med telefoni, dvs. fler samtal ger större chans att vinna.

Om du inte kommer fram:

Kommer du inte fram hör du en röst som säger ”Tyvärr så gick du inte vidare i dragningen”. Även om du inte kommer fram är du med i lotteriet och det blir en kostnad för samtalet enligt presenterad taxa.

Spara din lott:

Om du kommer fram till vår elektroniska ”turna” och får registrera din lott eller kopplas fram i programmet, måste du alltid spara din lott och kunna skicka in den till BingoLotto för att få ut din vinst. Din fysiska lott är alltid ditt vinstbevis.

Spelansvar:

BingoLotto har en spärr som gör att du aldrig kan ringa till ett enskilt program för mer än 1000kr. Om dina samtal överstiger 1000kr kommer samtalet inte att registreras och inte delta i dragningen. Detta samtal debiteras inte.


Frågor och svar

Till startsidan för Frågor och Svar om BingoLotto

Öppna Frågor och svar