Information och marknadsföring

Varför får jag reklam från er?

Vi skickar ut både adresserad och oadresserad reklam. Vi respektererar dig som individ och om du ej vill få erbjudanden via adresserad reklam från oss, vänligen hör av dig till kundtjänst genom vårt kontaktformulär. För att säkerställa att vi inte skickar adresserad reklam till dig kan vi behöva registerera vissa personuppgifter. Vänligen uppge Namn, Personnummer och Folkbokföringsadress i din kontakt med kundtjänst i detta ärende. Det går också bra att ringa till oss på 0771-440440. Till kontaktformuläret

Varför ringer ni till mig, jag är uppsatt i NIX-registret?

Folkspel ringer inte på några NIX-spärrade kunder. Däremot ringer vi till de kunder vi har en kundrelation med. En kundrelation får du med Folkspel och BingoLotto när du är/har varit prenumerant, är registrerad spelare på bingolotto.se eller deltagit i något av våra SMS- eller telefonilotterier. Genom att ringa in till programmet godkänner du att vi får ta kontakt med dig. Det innebär att om du har ringt in till programmet när du fått bingo eller på något annat telefonimoment kan vi ringa dig även om du är med i NIX-registret, eftersom vi då har skapat en kundrelation. Detta gäller även om du deltagit i några av våra sms-lotterier. Dina uppgifter sparas av oss i 2 år och du har rätten att kostnadsfritt en gång per år begära att få information om vilka personuppgifter vi har om dig och hur de används. Mer information finns även på våra Bingolotter. Om du vill tas bort från våra listor, kontakta vår kundtjänst så spärras du från våra register.

Varför skickar ni SMS till mig?

Det finns några olika anledningar till varför vi skickar sms till ditt mobilnummer. Grundförutsättningen är att du har ett spelkonto hos oss eftersom du någon gång har spelat eller varit med i ett av våra lotterier. I samband med detta har du uppgett ditt mobilnummer på följande sätt:
1. Du har spelat något av våra sms-spel.
2. Du har ringt in under programmet.
3. Du har registrerat dig på vår hemsida www.bingolotto.se

I vår kommunikation med våra spelare skickar vi sms, e-post samt ringer vi för att informera om samt marknadsföra våra tjänster och produkter. Vill du inte ha fler sms från oss så svarar du "STOPP" eller "STOP" till 72050. Då kommer du ej heller få påminnelser, erbjudanden eller notiser om t.ex. hög Jackpot framöver via sms. Vi följer Swedmas etiska regler för mobil marknadsföring.

Jag har avböjt SMS från er, men det fortsätter att komma?

Om du har skickat "STOPP" eller "STOP" till 72050 så ska du ha fått en bekräftelse på ditt stopp. Då ska du inte få några fler utskick från oss. Får du, mot förmodan, fortfarande utskick från oss, vänligen kontakta oss på telefon 0771-440440 eller via vårt kontaktformulär

Varför får jag inga nyhetsbrev eller erbjudanden från er?

Om du inte får några utskick ifrån oss kan det bl.a. bero på följande:
1. Du har inte uppgett rätt e-postadress till oss på ditt spelkonto. Logga in längst upp till höger och klicka på "Spelkonto" och därefter på fliken "Mina uppgifter". Uppdatera din e-postadress och spara. Se till att alltid ha korrekta kontaktuppgifter på ditt spelkonto.
2. Våra utskick hamnar bland "skräppost" och inte i din "Inkorg" För att vara säker på att få våra utskick så lägger du till vår domän som "betrodd avsändare" eller lägger till vår utskicksadress i din adressbok.
3. Du har "avregistrerat" din e-postadress tidigare. Vill du ha våra utskick igen så kontakta vår kundsupport. Du kan när som helst avregistrera din e-postadress igen genom att klicka längst ner i ett av våra mail-utskick.
4. Din e-post adress fungerar inte korrekt. Om du har kontrollerat punkterna 1 till 3 så kan din e-post ha problem att ta emot mail ifrån oss. Om utskick har "studsat" tidigare så kommer vi inte att fortsätta att skicka till en icke fungerande adress. Vänligen kontakta vår kundtjänst och kontrollera om din e-postadress har "studsat". Uppge din korrekta e-postadress till vilken du vill ha våra utskick.

Jag har avregistrerat min e-post men får fortfarande utskick

När du klickar på länken längst ner i våra utskick avregistrerar du dig från alla utskick som kommer ifrån oss. Databasen uppdateras omgående men om du fortfarande får utskick efter det så hör av dig till vår kundtjänst. Det finns dock systemutskick som inte går att avregistrera sig ifrån av säkerhetsskäl eller för att vi ska upprätthålla reglerna för vårt lotteritillstånd. Dessa kan bl.a. vara utskick som Du aktiverar genom att använda vår produkt såsom "Nytt lösenord" , "Kvitto vid lottköp" eller "Kontostatus". När du har avslutat ditt spelkonto hos oss, vilket du gör under "Mina sidor" så tar vi bort din e-post och ditt mobilnummer från våra nyhetsbrevsutskick.

Jag vill inte ha fler erbjudanden alls från er.

Folkspel respekterar dig som individ och om du inte vill få fler erbjudanden från oss, vänligen hör av dig till oss via telefon på 0771-440 440 eller via vårt kontaktformulär så tar vi ort dig helt från våra register. Detta komemr dock endast att fungera så länge du inte har ett aktivs spelkonto hos oss.

Frågor och svar

Till startsidan för Frågor och Svar om BingoLotto

Öppna Frågor och svar

Våra partners