Vi skickar ut både adresserad och oadresserad reklam. Vi respektererar dig som individ och om du ej vill få erbjudanden via adresserad reklam från oss, vänligen kontakta vår kundtjänst. För att säkerställa att vi inte skickar adresserad reklam till dig kan vi behöva registerera vissa personuppgifter. Vänligen uppge namn, personnummer och folkbokföringsadress i din kontakt med kundtjänst i detta ärende.
Folkspel ringer inte på några NIX-spärrade kunder. Däremot ringer vi till de kunder vi har en kundrelation med. En kundrelation får du med Folkspel och BingoLotto när du är/har varit prenumerant, är registrerad spelare på bingolotto.se eller deltagit i något av våra SMS- eller telefonilotterier.
Genom att ringa in till programmet eller delta i något av våra sms-lotterier godkänner du att vi får ta kontakt med dig även om du är med i NIX-registret, eftersom vi då har skapat en kundrelation. Dina uppgifter sparas av oss i 1 år och du har rätten att kostnadsfritt begära att få information om vilka personuppgifter vi har om dig och hur de används i enlighet med GDPR. Mer information finns på våra bingolotter. Om du vill tas bort från våra listor, kontakta vår kundtjänst.
Det finns några olika anledningar till varför vi skickar sms till ditt mobilnummer. Grundförutsättningen är att du har ett spelkonto hos oss eftersom du någon gång har spelat eller varit med i ett av våra lotterier. I samband med detta har du uppgett ditt mobilnummer på följande sätt:
1. Du har spelat något av våra sms-spel.
2. Du har ringt in under programmet.
3. Du har registrerat dig på vår hemsida www.bingolotto.se
I vår kommunikation med våra spelare skickar vi sms, e-post samt ringer för att informera om eller marknadsföra våra tjänster och produkter. Vill du inte ha fler sms från oss så svarar du "STOPP" eller "STOP" till 72050. Då får du inte längre påminnelser eller erbjudanden via sms. Vi följer Swedmas etiska regler för mobil marknadsföring.
Om du har skickat "STOPP" eller "STOP" till 72050 så ska du ha fått en bekräftelse på ditt stopp. Då ska du inte få några fler utskick från oss. Får du, mot förmodan, fortfarande utskick från oss, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Om du inte får några utskick ifrån oss kan det bland annat bero på följande:
1. Du har inte uppgett rätt e-postadress till oss på ditt spelkonto. Logga in på ditt spelkonto och gå till "Mina uppgifter", där kan du uppdatera din e-postadress.
2. Våra utskick hamnar ibland i "skräpposten" och inte i din "inkorg".
3. Du har avregistrerat din e-postadress tidigare. Vill du ha våra utskick igen så kontakta vår kundtjänst.
4. Din e-postadress fungerar inte korrekt. Om du har kontrollerat punkterna 1 till 3 så kan din e-post ha problem att ta emot mail ifrån oss. Vänligen kontrollera så att din e-postadress fungerar korrekt.
När du klickar på länken längst ner i våra utskick avregistrerar du dig från reklamutskick som kommer ifrån oss. Databasen uppdateras omgående men om du fortfarande får utskick efter det så kontakta vår kundtjänst. Det finns dock systemutskick som inte går att avregistrera sig ifrån av säkerhetsskäl eller för att vi ska upprätthålla reglerna för vårt lotteritillstånd. När du har avslutat ditt spelkonto hos oss, vilket du gör under "Mina sidor" så tar vi bort din e-postadress och ditt mobilnummer från våra nyhetsbrevsutskick.
Vi har 18-årsgräns för alla våra spel.
Hur ser ditt spelade ut? Gör självtestet
eller ring stödlinjen på 020-819 100.
Mer om ansvarsfullt spelande här
Folkspel, orgnr 802405-2063, innehar spellicens utgiven av Spelinspektionen.