Insättning & uttag

I vår digitala bingohall som har öppet dygnet runt finns mängder av roliga bingospel som du kan spela själv eller tillsammans med andra – online och när det passar dig. Du kan alltid bekanta dig med våra olika onlinespel genom att kika runt bland spelsidorna och skrapa demolotter – men för att kunna vara med och spela bingo och ha chans till att vinna behöver du sätta in pengar på ditt spelkonto. Att skapa ett spelkonto är gratis och det kostar ingenting att sätta in eller ta ut pengar. Om du gör en insättning på 100 kronor eller mer vid din första insättning får du dessutom en välkomstgåva på 100 kronor extra att spela för! Att sätta in pengar på ditt spelkonto är både enkelt och tryggt. Här går vi igenom hur du gör, steg för steg.

När du gör en insättning eller ett uttag hanteras alla dina uppgifter tryggt och säkert hos vår betalningsleverantör PAYEX som är PCI-certifierade.

Så här gör du en insättning

Du kan använda ditt Visa eller Mastercard, banköverföring från din internetbank eller Swish för att sätta in pengar på ditt spelkonto. För att använda betalkort så måste du har registrerat kortet för säkra betalningar på nätet, även kallat 3D secure. För att göra banköverföringar så använder du din bankdosa eller bankkod. 

1. Logga in på ditt spelkonto

2. Tryck på knappen "Sätt in" som du hittar längst upp till vänster.

3. Fyll i summan du vill sätta in i fältet till vänster 

4. Tryck på "Välj betalsätt..." och välj hur du vill betala. Med kort, direktinsättning via din bank eller med Swish. 

5. Tryck på "Sätt in" och följ sedan instruktionerna som visas på din skärm. 

6. Du har nu gjort din insättning och kan spela något av våra bingospel!

  

Så här gör du ett uttag

1. Tryck på knappen "Mina sidor" som finns längst upp till höger


2. Tryck på "Uttag" i menyn


3. Fyll i ditt Clearing- och kontonummer (kontonumret kan innehålla max 11 siffror)

 


4. Fyll i summan du vill ta ut i rutan där det står "Belopp" (Minsta belopp du kan ta ut är 100 kronor)

5. Tryck på knappen "Bekräfta uttag"

6. Ditt uttag har nu blivit registrerat. Det kan dröja tre till fem bankdagar innan pengarna finns på ditt konto.

 

Spelbudget

Att spela bingo och andra spel på nätet ska vara kul och bidra till glädje – det är därför alltid bra att ha koll på sitt spelande. Du kan begränsa ditt användande av våra nätspel så att du inte spenderar mer pengar än du har tänkt dig. Under ”Saldo och konto” och "Spelbudget" kan du ändra din spelbudget till en summa som du känner är passande per tidsperiod. Du kan välja hur mycket pengar du vill sätta in, spendera eller spela för per dag, vecka eller månad.

Veckogräns innebär att en ändring har en brytpunkt på torsdagen klockan 23:59 för att träda i kraft på måndagen som kommer närmast. Månadsgräns innebär att ändringen måste göras 72 timmar innan ny månad för att gälla nästkommande månad.

OBS! Att ändra en redan satt spelgräns efter brytpunkten innebär att en ny period måste passera.  Det finns en övre gräns för insättning som är 5 000 kronor per 7 dagar bakåt i tiden. Att sätta 0 i en ruta innebär 0 kronor och spärrar all annan satt spelgräns. Lämna rutan tom i stället. 

Följande övre insättningsgränser gäller över en 7-dagars period: 

Kortbetalning: 1 000 kronor
Direktinsättning: 2 000 kronor
Swish: 2 000 kronor

Hur vet jag hur mycket pengar jag har på spelkontot?

När du är inloggad på ditt spelkonto så ser du dina tillgängliga kontanter längst upp till höger i den lila inloggningsrutan. Du kan även klicka på denna ikon eller klicka på "spelkonto" och sedan på saldo-fliken så ser du hur mycket kontanter respektive bonuspengar som du kan spela för. Du väljer själv om du vill använda dina spelpengar till att köpa digitala bingolotter, skrapa en Sverigelott eller någon annan skraplott, testa något av våra bingospel eller köpa en lott till BingoLotto Express. Alla köp, vinster, insättningar och uttag registreras och dokumenteras under "kontohistorik" och du kan på så sätt alltid se vad du har köpt och spelat på tidigare.

Varför tar det 3-5 bankdagar vid uttag?

Vi har höga krav från Spelinspektionen att alla utbetalningar som görs måste verifieras. När vi hanterar våra kunders pengar och vinster vill vi vara säkra på att de kommer till rätt person. Att kontrollera detta kan ibland ta lite tid, därför kan vi inte vill garantera att betalningen kommer nästkommande dag. Däremot så genomförs de flesta transaktionerna redan samma dag och är kunden tillhanda redan dagen efter.

Hjälp?

Behöver du hjälp, eller har frågor gällande insättningar och uttag? Kontakta gärna vårt kundcenter så hjälper de dig! Fyll i vårt kontaktformulär eller ring oss på 0771-440 440.

Till bingoguiden