Mitt konto & mina uppgifter

Hur skapar jag ett konto på BingoLotto.se?

Klicka på "Skapa konto" längst upp till höger på sidan. Fyll i personnummer och klicka på "Slutför registrering". Läs vår guide om du vill ha mer hjälp.

Varför måste jag ange mitt personnummer?

Det är ett krav som ställs från Spelinspektionen för att kunna inneha en lotterilicens. Varje användare får enligt Spelinspektionen bara ha ett spelkonto som ska vara kopplat till personnummer. Genom att skapa konto med personnummer säkerställer vi din identitet, kontrollerar att du är över 18 år och folkbokförd i Sverige. Detta för att efterleva svensk lag. Ditt personnummer visas inte i något annat läge annat läge än vid inloggning och vid eventuell kommunikation med dig. Vi har samma säkerhetskrav som banker eftersom vi har hand om användares pengar och personuppgifter.

Verifiering av mitt konto misslyckades. Vad kan vara fel?

Vi kontrollerar ditt förnamn, efternamn och personnummer mot folkbokföringen. Det är viktigt att du stavar ditt namn rätt. Stavar du ditt namn med accenttecken eller andra specialtecken är det viktigt att de hamnar på rätt ställe. Du behöver även ange en korrekt e-postadress. Ange även mobil- och/eller telefonnummer så att vi kan nå dig vid större vinster.

Mitt konto är stängt, hur öppnar jag det igen?

Om du en gång har öppnat konto hos Folkspel men har avslutat det så måste du kontakta oss för att öppna upp ditt stängda konto igen. Kontakta oss här.

Det verkar redan finnas ett konto med mitt personnummer, hur gör jag då?

Om du får svaret "Det finns redan ett konto registrerat på detta personnummer" när du vill skapa ett spelkonto så har du troligen spelat på SMS-lotteriet. Om du någon gång har spelat på SMS-lotteriet hos Bingolotto/Folkspel så sker automatiskt en registrering om du inte tidigare var kund hos oss. Lagen föreskriver att vi måste veta vem som köper lotten och att köparen är över 18 år.

När du skapade ditt konto första gången så ska du ha fått hem ett brev från Folkspel om att ett konto har skapats, vilket är i linje med Spelinspektionens regler och krav. För att kunna se ditt spelkonto och hämta ut vinster måste du verifiera ditt spelkonto.
Behöver du hjälp kan du kontakta oss här.

Jag har bytt e-postadress, hur gör jag?

När du har loggat in klicka då upp till höger på "spelkonto" så kommer du till "mina sidor". Där kan du ändra dina kontaktuppgifter under fliken "mina uppgifter".

 

Tillbaka till vanliga frågor och svar