Mitt konto & mina uppgifter

Hur skapar jag ett konto på BingoLotto.se?

Klicka på "Skapa konto" längst upp till höger på sidan. Fyll i personnummer och slutför registeringen med BankID. ". Läs vår guide om du vill ha mer hjälp.

Varför måste jag ange mitt personnummer?

Det är ett krav som ställs från Spelinspektionen för att kunna inneha en lotterilicens. Varje användare får enligt Spelinspektionen bara ha ett spelkonto som ska vara kopplat till personnummer. Genom att skapa konto med personnummer säkerställer vi din identitet, kontrollerar att du är över 18 år och folkbokförd i Sverige. Detta för att efterleva svensk lag. Ditt personnummer visas inte i något annat läge annat läge än vid inloggning och vid eventuell kommunikation med dig. (Läs mer om vår reklam & marknadsföring här.) Vi har samma säkerhetskrav som banker eftersom vi har hand om användares pengar och personuppgifter.

Det gick inte att skapa ett konto, vad gör jag nu?

När du skapar ett konto kontrolleras automatiskt ditt personummer mot folkbokföringen. Om dina uppgifter av någon anledning inte går att hämta kan vi inte skapa upp ditt spelkonto. Kontakta vår kundtjänst för personlig hjälp.

Mitt konto är stängt, hur öppnar jag det igen?

Om du en gång har öppnat konto hos Folkspel men har avslutat det så måste du kontakta oss för att öppna upp ditt stängda konto igen. Kontakta oss här.

Jag har bytt e-postadress, hur gör jag?

När du har loggat in klicka då upp till höger på "Mina sidor". Där kan du ändra dina kontaktuppgifter under fliken "Mitt konto".

Tillbaka till vanliga frågor och svar