Problem vid spel av bingo online

Jag ser inte spelen

Om du har laddat ner Adobe Flash Player men ändå inte ser spelen när du är inne på sidan beror det troligtvis på att du har programmet "AdBlock" instalerat. Då det blockerar visningen av våra spel måste du gå in och tillåta att flash får visas när du besöker vår webbsida.

Jag loggas ut automatiskt

Av säkerhetsskäl loggas man ut ur spelsystemet automatiskt om man inte är aktiv. Anledningen till detta är att ingen annan olovligen skall spela på ditt konto om du exempelvis lämnat din dator.

Adobe Flash Player

Det är viktigt att du alltid uppdaterar din Flash Player när du får påminnelser om det. Flash Player är ett program som du måste ha installerad i din dator för att kunna spela upp bingospelen. Du kan ladda ner det gratis här: http://get.adobe.com/se/flashplayer/

Ifall du inte har har Adobe Flash Player installerat på din dator finner du här nedan instruktioner för hur du kostnadsfritt laddar ned och installerar det.

  1. Klicka på länken här bredvid: http://get2.adobe.com/se/flashplayer/
  2. Klicka på ”Ladda ned nu” bör vara en gul knapp.
  3. En dialogruta bör lägga sig över webbsidan och du bör tillfrågas om du vill ”Spara fil”, klicka på ”Spara fil”, hämtningen bör börja.
  4. När hämtningen är genomförd så klickar du på ikonen och genomför installationen.
  5. Starta om webbläsaren du nyttjar och testa ifall du nu kan uppleva bingolotto.se utan problem.  

Om du emot förmodan fortfarande upplever problem, vänligen kontakta vårt kundcenter.

Spelen upplevs sega

Om du upplever seghet när du är inloggad kan det bero på att för många internetsidor som öppnats tidigare har lagrats i cacheminnet vilket belastar datorns arbetsminne.

Så tömmer du cacheminnet i din webbläsare

Beroende på webbläsarversion går du till väga på olika sätt

Gå till menyraden överst i din webbläsare och tryck på Hjälp -> Om Internet Explorer / About Internet Explorer.

Internet Explorer version 7

  • Tryck på Verktygsmenyn / Tools överst i webbläsaren.
  • Välj Internet-alternativ / Internet options från undermenyn (fönstret Internet-alternativ öppnas)
  •  Tryck på knappen Ta bort / Delete mitt i fönstret (Nytt fönster öppnas)
  • Tryck på den översta knappen Ta bort filer / Delete files (Nytt litet fönster öppnas)
  • Tryck Ja på frågan "Vill du ta bort alla temporära Internet Explorer filer? (Cachen töms och fönstret stängs)
  • Tryck på Stäng / Close nederst i fönstret "Ta bort webbhistorik" (kvar blir fönstret Internet-alternativ)
  • Tryck på OK för att stänga fönstret

Internet Explorer version 8

  • Tryck på Verktygsmenyn / Tools överst i webbläsaren
  • Välj Internet-alternativ / Internet options från undermenyn (fönstret Internet-alternativ öppnas)
  • Tryck på knappen Ta bort / Delete mitt i fönstret (Nytt fönster öppnas)
  •  Bocka för ”Temporära Internetfiler och ”Cookies” Tryck på ”Ta Bort” Cachen töms och fönstret stängs (kvar blir fönstret Internet-alternativ)
  • Tryck på OK för att stänga fönstretFirefox 3 (Windows)
  • Tryck på Verktygsmenyn / Tools överst i webbläsaren Välj Inställningar / Preferences från undermenyn Tryck på Avancerat / Advanced (kugghjul)
  • Tryck på fliken Nätverk / Network Tryck på knappen Rensa nu / Clear now
  • Avsluta med OK

Google Chrome

  • Klicka på skiftnyckeln (längst upp till höger)
  • Välj menyvalet Alternativ Klicka på Under huven
  • Tryck på knappen Ta bort webbinformation Se till att ’Töm cacheminnet’ och ’Ta bort cookies och andra webbplatsdata’ är markerade
  • Klicka på knappen ’Rensa webbinformation’
  • Välj Stäng

Mozilla Firefox 22.0

  • Klicka på den lilla fliken högst upp i vänstra hörnet där det står Firefox.
  • Då öppnas en dropmeny. Klicka på historik och sedan på rensa ut tidigare historik. Klicka på Ta bort och därefter är cacheminnet rensat.

Bingospelen "fryser"

Emot förmodan kan man ibland uppleva att ett pågående spel ”fryser” och tombolan inte drar några bollar trots att spelet är igång. Om detta sker är det först och främst viktigt för dig som användare att veta att du ALLTID är med i en dragning du betalat för. Oavsett om datorn stängs av eller att ditt internet försvinner så betalas eventuella vinster ut. För att åtgärda problemet kan du allra först testa att trycka på F5 knappen på ditt tangentbord, då uppdateras sidan och bollarna bör dras igen.

Det är viktigt att du alltid uppdaterar din Flash Player när du får påminnelser om det. Om du har missat ett spel pga. t e x att spelet ”fryst” kan du se resultatet av spelet via ”Mina Sidor” uppe till höger i inloggat läge och sedan ”kontohistorik”

Spelet avbröts

Ifall spelet av någon anledning bryts t.ex. att din internetuppkoppling försvinner eller något liknande så är du trots det alltid med genom hela dragningen så fort du betalat för en bricka. Du kan se resultatet av dragningen genom att klicka på ”Mina Sidor” uppe till höger och sedan gå till kontohistoriken.

Frågor och svar

Till startsidan för Frågor och Svar om BingoLotto

Öppna Frågor och svar

Våra partners